Bærekraft og miljø
Blomster trenger ikke lenger å være en forbruksvare, men heller noe vakkert man kan nyte i åresvis
En viktig del av økosystemet
Ville blomster og planter
Planter bruker energien fra sola til å omdanne vann og CO2 til karbohydrater. Alt organisk materiale inneholder karbon. Hvis plantene får bli stående som for eksempel skog, vil store mengder karbon bli bundet i vegetasjonen og skogbunnen, og ikke bli frigjort som CO2 i atmosfæren umiddelbart. Villblomster er en del av kretsøpet og er CO2-nøytralt.


A perfect fit for your every day life
Dyrkede blomster
Dyrkede blomster kan i teorien bidra positivt til klimautfordringene vi står ovenfor, men det er desverre sjeldent formålet. Ofte bruker man drivhus for å kontrollere temperatur og luftfuktighet med energi fra ikke-fornybare kilder. Karbonet fra blomstene blir også ofte frigjort umiddelbart etter bruk, da avskårne blomster skal deponeres som restavfall, som brennes.
Her kommer utslippene fra
Flytransporten
Problemet med å kjøpe ferske blomster er ikke produksjonen i seg selv. Det som er problemet er den hyppige flytransporten man avhenger av for regelmessig påfyll av denne ferskvaren, da de kun holder noen dager. Som oftest kommer blomstene vi kjøper i Norge fra Kenya og mange er innom Nederland før de kommer til Norge. De blir også transportert i kjølecontainere for å holde seg i dvale frem til utsalgssted.


Vi forlenger holdbarheten
Preservering
Hvis vi regner med at fotavtrykket til en blandet blomsterbukett fra Kenya etterlater et avtrykk på 32,3 kg CO2 blir dette ca. 1,6 tonn CO2 i året hvis man handler hver uke.
Hadde du kjøpt den samme buketten og den ble preservert slik at du kun handlet 1 gang i året, ville avtrykket ditt på blomster vært 32,3 kg i året fremfor 1,6 tonn med ferske blomster.
Our incredible team are here for you

Nicole Williams
Company Director
"Profit in business comes from repeat customers; customers that boast about your product and service, and that bring friends with them."

Bjorn Gunnarson
Head of Design
"Loyal customers, they don’t just come back, they don’t simply recommend you, they insist that their friends do business with you."

Charlotte Banks
Research & Development
"You’ll never have a product or price advantage again. They can be easily duplicated, but a strong customer service culture can’t be copied."

Sam Gallagher
Customer Support
"Get closer than ever to your customers. So close that you tell them what they need well before they realize it themselves."


In the press
